2012. szeptember 9., vasárnap

Code::Blocks OpenGL (GLUT) támogatással


C és C++ fejlesztésekhez általában, ha valamilyen IDE-t használok az a Code::Blocks. Egyrészt nagyon könnyen konfigurálható, crossplatform és rengeteg kiegészítő érhető el hozzá.
Újabban viszont 3D grafikus programozáshoz használom, amelyhez szükséges eszközök telepítéséről és beállításáról fogok most írni.

Először is telepítsük a Code::Blocks-ot, egy nem hivatalos, de hivatalosan támogatott repository-ból (a Jens' repository-ban elérhetőek testing változatai is a programnak).
Adjuk hozzá a szükséges tárolókat és kulcsokat:
echo "deb http://apt.jenslody.de/stable squeeze main" | sudo tee -a /etc/apt/sources.list
echo "deb-src http://apt.jenslody.de/stable squeeze main" | sudo tee -a /etc/apt/sources.list

echo "deb http://apt.wxwidgets.org/ squeeze-wx main" | sudo tee -a /etc/apt/sources.list

wget -q http://apt.wxwidgets.org/key.asc -O- | sudo apt-key add -
sudo apt-get update
sudo apt-get install jens-lody-debian-keyring
Telepítsük a Code::Blocks-ot:
sudo apt-get install codeblocks
Ha mindezzel megvagyunk telepíhetjük az GLUT támogatást, amely az OpenGL kiegészítése és egyszerűbben programozhatunk benne:
sudo apt-get install libxxf86vm1 libxxf86vm-dev freeglut3 freeglut3-dev libglut3 libglut3-dev glutg3-dev libxt-dev libxt6
Ha GLUT-ot használva akarunk programozni, akkor a következőképpen kell létrehoznunk a projektünket:
A Code::Blocks megnyitása után, válasszuk ki a sablonoknál a "GLUT project"-et:
A "Go" gomb megnyomása után meg kell adnunk a projektünk címét, mentési helyét, majd egy "Next" után meg kell adni a GLUT header fájlok helyét, amit a /usr könyvtárból fog include-olni:


Ha minden kész egy F9 gombbal lefordíthatjuk a GLUT példaprogramot és futtathatjuk, ha minden rendben akkor a következőhöz hasonló eredményt kell látnunk:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése