2010. szeptember 18., szombat

Asus A6JM és Ubuntu

Van egy Asus A6JM laptopom, amivel egy ideig bosszankodtam, mert sehogy se tudtam rájönni, hogy miért van az, hogy az Ubuntu néha fogja magát és minden ablak elsötétedik, az egeret lehet mozgatni, de semmilyen program nem reagál. Mindent kipróbáltam a zártforráskódú nvidia driverektől kezdve a xorg.conf moddolásán át mindent, ugyanis először azt gondoltam, hogy csak a grafikus driver lehet rossz.
Ma azonban megtaláltam a megoldást egy német ubuntus fórumban. A hiba nem az Ubuntuban van, ez egy hiba a CD-olvasó firmwareében, véletlen, hogy pont az Ubuntunál jön elő. Megoldható egy egyszerű firmware frissítéssel. A frissítést én Windows-on végeztem el, de megtehető állítólag gond nélkül Wine-ban is.
1. Firmware letöltése itt
2. A letöltött exét meg kell nyitni, az kicsomagolja magát
3. A benne lévő sfdnwin.exe-t nocheck paraméterrel kell indítani, például így:
sfdnwin.exe -nocheck
Ha valaki lusta itt egy .bat fájl amit a letöltött fájl mellé kell helyezni, és ott futtatni Winen. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése