2013. május 21., kedd

Conky: The Old Reader szkript

Ahogy ígértem már itt is a Google Reader olvasatlan feed értesítő Python szkript Conky-hoz. A korábbi verziót nem én írtam és nem is teljesen arra célra való, amire használtam, így inkább megírtam egy újabb változatot, ami a méréseim szerint majdnem kétszer olyan gyors, és 20%-al kevesebb erőforrást is használ működéséhez. Ráadásul így nem kell jelszót beírni a Conky konfigurációs fájlba, ami biztonságosabb is.

A szkript működéséhez szükség lesz a python-requests csomagra, tehát telepítsük:

$ sudo apt-get install python-requests

Telepítése nagyon hasonlít az előző cikkben szereplő szkripthez, hozzunk létre egy futtatható szkriptfájlt:

$ mkdir -p ~/.scripts
$ touch ~/.scripts/rssToConky.py
$ chmod +x ~/.scripts/rssToConky.py
$ gedit ~/.scripts/rssToConky.py

A megnyíló Gedit szerkesztőbe pedig másoljuk be a következő kódot:

Természetesen az emailcím és a jelszó mezőket ki kell tölteni. Ha mindez megvan akkor ugyanúgy lehet felhasználni, mint a korábbi változatot, egy lehetséges példa:

You have ${texeci 300 ~/.scripts/rssToConky.py} unread feed(s).

Az eredményről screenshotot az előző cikkben láthattok. :)

Update: A szkriptet időközben átírtam Python3-ra, így szükség van egy >3.x verzió telepítésére, amihez a pyenv eszközt ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése